Atenție! Aceasta este o versiune veche a paginii., scrisă la 2012-10-18 14:48:21.
Revizia anterioară   Revizia următoare  

Fișierul intrare/ieșire bila.in, bila.out Sursă ad-hoc
Autor din folclor Adăugată de avatar vmanz Victor Manz vmanz
Timp de execuție pe test 0.3 sec Limită de memorie 16384 KB
Scorul tău N/A Dificultate stea de rating de tip fullstea de rating de tip fullstea de rating de tip emptystea de rating de tip emptystea de rating de tip empty
open book Poți vedea testele pentru această problemă accesând atașamentele .

Bila

Se da o harta, codificata sub forma unei matrice si pozitia initiala a unei bile. Fiecare valoare retinuta in matrice reprezinta inaltimea pozitiei respective. Se stie ca bila se poate rostogoli catre o inaltime strict mai mica doar in pozitii invecinate pe directiile nord, sud, est si vest. Se cere sa se afiseze toate drumurile pe care le poate parcurge bila astfel incat sa ajunga intr-unul din colturile matricei.

Date de intrare

Fisierul de intrare bila.in contine pe prima linie doua numere naturale M si N, reprezentand numarul de linii si respectiv numarul de coloane ale matricei. Pe urmatoarele M linii se afla cate N numere naturale nenule separate prin cate un spatiu, reprezentand inaltimile asociate componentelor matricei. Pe cea de-a M+2 – a si totodata ultima linie a matricei se afla coordonatele (X0,Y0) initiale ale bilei.

Date de ieșire

In fisierul de ieșire bila.out vor fi scrise, cate unul pe fiecare linie, drumurile cerute. Fiecare dintre acestea va contine coordonatele (linie si coloana) pozitiilor prin care va trece bila. Toate aceste valori vor fi separate prin cate un spatiu.

Restricții

  • 1 ≤ M ≤ 1000
  • 1 ≤ N ≤ 1000
  • 1 ≤ X0 ≤ M
  • 1 ≤ Y0 ≤ N
  • fiecare element al matricei va fi un numar natural nenul mai mic sau egal cu 1000
  • in cazul in care din punctul de pornire nu se poate ajunge in niciun colt al matricei, se va afisa 0

Exemplu

bila.in bila.out
2 3 5 3 2 6 2 1 1 1
1 1 1 1 1 2 1 3 1 1 1 2 1 3 2 3 1 1 1 2 2 2 2 3

Explicație

Matricea are 2 linii si 3 coloane. Pozitia de start este (1,1). Prin urmare un drum valid este 1 1. Celelalte drumuri catre colturile matricei sunt afisate pe randurile urmatoare. Coltul (2,1) nu este accesibil din punctul de pornire (1,1).

Trebuie să te autentifici pentru a trimite soluții. Click aici

Indicii de rezolvare

Arată 2 categorii