Fișierul intrare/ieșire | dama.in, dama.out | Sursă | ad-hoc |
---|---|---|---|
Autor | Adăugată de | Cătălin Frâncu • Catalin.Francu | |
Timp de execuție pe test | 0.1 sec | Limită de memorie | 2048 KB |
Scorul tău | N/A | Dificultate | N/A |
Vezi soluțiile trimise | Statistici
Dama
Doi jucători joacă următorul joc. Fie o tablă dreptunghiulară cu M + 1 linii și N + 1 coloane, numerotate de la 0 la M, respectiv de la 0 la N. Tabla este orientată astfel încât pătratul de coordonate (0, 0) se află în colțul din stânga-sus. La coordonatele (M, N) se află o damă. Pe rând, cei doi jucători mută dama în cadrul tablei, vertical, orizontal sau diagonal, pe orice distanță, dar numai în sus, stânga sau sus-stânga. Când un jucător nu mai poate muta, el pierde jocul.
Se observă că există valori ale lui M și N pentru care primul jucător pierde. De exemplu, pentru (M, N) = (0, 0), primul jucător pierde în mod banal, căci nu are ce muta. Pentru (M, N) = (1, 2) sau (2, 1), primul jucător pierde, căci orice ar muta, al doilea jucător poate duce dama la (0, 0).
Dându-se M și N astfel încât primul jucător să aibă o strategie de câștig, să se indice prima lui mutare prin coordonatele P și Q. Dacă există mai multe soluții, se va tipări oricare din ele.
Date de intrare
Fișierul de intrare dama.in conține, pe o singură linie, coordonatele M și N, despărțite printr-un spațiu.
Date de ieșire
În fișierul de ieșire dama.out se vor scrie, pe o singură linie, coordonatele P și Q după prima mutare.
Restricții
- 0 ≤ M ≤ 1.000.000
- 0 ≤ N ≤ 1.000.000
Exemplu
dama.in | dama.out |
---|---|
4 2 | 1 2 |
5 7 | 3 5 |
Explicații
De la (4, 2), primul jucător câștigă mutând dama vertical la (1, 2). De la (5, 7) el câștigă mutând dama diagonal la (3, 5).