Fişierul intrare/ieşire: | lotokids.in, lotokids.out | Sursă | Olimpiada pe scoala 2018 clasa 5-a |
Autor | Isabela Coman | Adăugată de | |
Timp execuţie pe test | 0.1 sec | Limită de memorie | 16384 kbytes |
Scorul tău | N/A | Dificultate | N/A |
Lotokids (clasa a 5-a)
Mihai incearcă să creeze un joc nou pentru tabletă, joc care sa îi amestece nişte bile de loto. Îşi propune mai intâi să realizeze o aplicaţie mai simplă. Astfel el crează pentru început doua butoane: unul de "start" care apăsat să îi afişeze un număr de bile la intamplare si un buton "move" ce poate fi folosit doar pentru a muta ultima bilă imediat după prima bilă. Bilele de loto ale lui Mihai au câte o cifră inscripţionată şi pot exista 2 bile cu aceeaşi cifră.
Cerinţă
Dându-se un număr n, format din cifrele ce apar pe bile după apăsarea butonului de start, aflaţi:
a) care este cifra scrisă pe prima bilă
b) câte bile i-au apărut lui Mihai
c) Dacă Mihai apasă de k ori pe butonul move, ce număr se va forma cu cifrele bilelor în noua configuraţie.
Date de intrare
Fişierul de intrare lotokids.in va conţine pe prima linie numărul n şi numărul k, separate prin spatiu.
Date de ieşire
În fişierul de ieşire lotokids.out se va afişa pe prima linie, cifra de pe prima bilă şi numărul de bile separate printr-un spatiu, iar pe a doua linie numaărul ce se obţine după apăsarea butonului move de k ori.
Restricţii
- 0 < n < 1.000.000.000
- 0 ≤ k ≤ 1.000.000.000
Exemplu
lotokids.in | lotokids.out | Explicatie |
---|---|---|
254083 3 | 2 6 208354 | Prima bilă are cifra 2. Au aparut in total 6 bile ( cu cifrele; 2,5,4,0,8,3) Dupa apăsarea butonului move o singură dată ultima bilă cu cifra 3 va fi mutată după prima bilă, cea cu cifra 2. Vom obţine configuraţia: 235408; La a doua apăsare a butonului move bila cu cifra 8 va fi mutată: obţinem :283540 La a treia apăsare obţinem: 208354 |